Alla får avgå med omedelbar verkan

Alla får avgå med omedelbar verkan

Under vecka 24 Flygbussarnas sommarkampanj igång med fokus på täta avgångar. Vi är vana vid att läsa negativa nyheter om företagsledare, näringslivstoppar och politiker som avgår. Men på Flygbussarna ses avgångar som något positivt.

I sommarkampanjen som pågår under vecka 24-34 lyfter Flygbussarna fram sina förare och avgångar på ett humoristiskt sätt.

Med kampanjbudskapet “Vi avgår mest hela tiden” porträtteras riktiga förare i ett manér inspirerat av pressfoton. Tillsammans med rubriker som “Redan första dagen på jobbet fick Olle avgå” är kampanjen en blinkning till sådant vi ofta läser i tidningen.

Flygbussarna kör idag till och från sju flygplatser runt om i landet, med en frekvens på upp till var tionde minut. Det blir en hel del avgångar med andra ord.

– Vi tycker avgångskampanjen är ett kul sätt att hylla våra hårt arbetande förare
samtidigt som vi kommunicerar vår välfyllda tidtabell, säger Flygbussarnas marknadschef Camilla Tienso.

Ökad kännedom om de täta avgångarna i kombination med miljöperspektivet och det låga priset får förhoppningsvis fler att lämna bilen hemma och taxin åt sitt öde.

På frågan om förarna får något avgångsvederlag svarar Camilla Tienso med ett skratt.

– Haha! Då skulle vi nog gå i konkurs var tionde minut.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Acne Advertising och går ut vecka 24 i Stockholm, Göteborg och Malmö, i både print, radio och på webbplatsen.

Flygbussarna erbjuder enkla och bekväma busstransporter till och från alla de stora flygplatserna i Sverige. Vi trafikerar sju flygplatser till och från nio städer vilket gör att mer än 85 procent av Sveriges flygresenärer kan välja att resa med oss till och från flygplatsen. Varje år görs mer än fyra miljoner resor med Flygbussarna, varav merparten av resorna är fria från fossilt bränsle. Vi arbetar aktivt med att reducera vår miljöpåverkan genom grön körning och genom att utöka andelen bussar på biobränsle.