Vinterns ljuvliga bastubad

Bilder: CC BY Katarina Jardenberg
Det var en magisk värld som öppnades för mig den dagen jag började vinterbada. Det är ett par år sedan nu och jag kan numera säga att jag är en av de trogna inbitna vinterbadarna som är där regelbundet. det har blivit tradition. Damerna som nästintill är födda där har börjar prata med mig i bastun, det är ett start tecken på att man är en av “dom”. Att jag började var en ren slump. Det var via en väninnas vän som jag vågade mig ner till Råå i en stressad period i livet. Att det sedan skulle bli något så underbart som jag längtar till och är i behov av visste jag inte då. Första bastun och det efterföljande badet var något av det häftigaste jag har upplevt. Sedan har kännslan bara ökat genom ytterligare bad både i isvak och iskross. Att vinterbada är en ljuvlig företeelse i en fantastisk miljö. Nu när alla vinterresorna är på gång och till skidbackarna vi ska åka vill jag passa på att påminna om bastubad. Missa inte detta fantastiska tillfälle.

Du kanske blir som jag, frälst.

• Flygtrafik

• resor