Sök och boka hotell via din smartphone

Idag lanserar flygstolen möjligheten att kunna söka, boka och betala för hotell direkt via smartphones. Sedan tidigare kan man söka, boka och betala för flyg direkt och nu utökar man alltså den lyckade mobila satsningen. Hotellsökningen är valbar, man kan söka på destination eller hotell nära sin egen position. Något som är användbart för de som är ute i sista minuten.

”Mobilen är något man alltid har med sig. Vi vill ge våra kunder möjligheten att kunna söka och boka resor precis när det passar dem” säger VD Linda Bjernstål och avslöjar samtidigt att inom kort kommer fler nyheter från flygstolen. ”Vi jobbar hela tiden på nya funktioner och utveckling av våra produkter.”

Madeleine Alm, marknadschef Flygstolen.se Tel 0735 11 65 08 madeleine@flygstolen.se

Länkar:

• Semester

• smartphone
  • sista minuten
  • position
  • mobil
  • hotell

Flygstolen.se är ett privatägt reseföretag som startades våren 2004. Huvudkontoret ligger i Helsingborg och affärsidén är att erbjuda de billigaste resorna i det mest användarvänliga alternativet online, utan att ge avkall på hög och personlig service. Grundare och VD är Linda Bjernstål som har många års erfarenhet som resebyråchef i bagaget. Företaget har 11 anställda, varav alla reseförsäljare är IATA-licensierade med lång erfarenhet av reseförsäljning över internet. Flygstolen.se har erlagt statlig resegaranti hos Kammarkollegiet.