Växer trots konkurser

”2012 började turbulent för oss i resebranschen” berättar Flygstolens VD Linda Bjernstål. ”Två flygbolag, Spanair och Malev Hungarian Airlines, gick i konkurs med bara några dagars mellanrum. Redan första helgen drabbades över 22 000 passagerare av Spanairs inställda flygningar vilket givetvis påverkade oss som återförsäljare”.

Vi jobbade oerhört hårt för att hinna med att hjälpa våra strandsatta resenärer, när sedan även Malev gick i konkurs några dagar senare, skojade vi om att ställa in tältsängar på kontoret, fortsätter Linda Bjernstål.

Trots konkurser och den ekonomiska situationen i Sverige, går det glädjande nog väldigt bra för flygstolen. Idag välkomnar vi ytterligare två nya medarbetare till vår kundtjänst och fler är på väg in!

Vi fortsätter utveckla vår affärsidé, vi släpper snart nya funktioner och ny design av vår sajt med ännu mer reserelaterat innehåll.

Säljer mest just nu på flygstolen.se:

1. Bangkok

2. Miami

3. New York

4. Los Angeles

5. Orlando

6. San Francisco

7. Bologna

8. Krabi

9. Malaga

10. Sydney

För mer information kontakta:

Madeleine Alm, marknadschef Flygstolen.se, 0735 11 65 08 madeleine@flygstolen.se

Länkar:

Flygstolen.se är ett privatägt reseföretag som startades våren 2004. Huvudkontoret ligger i Helsingborg och affärsidén är att erbjuda de billigaste resorna i det mest användarvänliga alternativet online, utan att ge avkall på hög och personlig service. Grundare och VD är Linda Bjernstål som har många års erfarenhet som resebyråchef i bagaget. Företaget har 14 anställda, varav alla reseförsäljare är IATA-licensierade med lång erfarenhet av reseförsäljning över internet. Flygstolen.se har erlagt statlig resegaranti hos Kammarkollegiet.