Espresso House förlänger samarbetet med FocusNeo

Nordens ledande coffee shop-kedja Espresso House väljer att förlänga sitt samarbete med FocusNeo efter en upphandlingsprocess. Avtalet innefattar leverans av bland annat ljusskyltar, fasadskyltar, printdekor och annan visuell kommunikation till kedjans nyetableringar i Norden och Tyskland.

Samarbetet mellan Espresso House och FocusNeo startade 2014 i samband med att kedjan bytte profil och varumärkesidentitet. FocusNeo har sedan dess varit leverantör av visuell profilering till nya coffee shops och levererar logotypskyltar, fasadskyltar, printade tavlor, foliedekor, markiser och andra visuella kommunikationsmedel. Leveranser sker till alla länder där Espresso House är verksamma. Totalt har FocusNeo levererat och installerat produkter till fler än 250 Espresso House i Norden och Tyskland.

Fortsatt expansion i Norden och Tyskland

Espresso House växer så det knakar och ungefär var sjätte dag öppnar kedjan en ny coffee shop. Nu gör man en uppdatering av den visuella identiteten, vilket skall förmedlas i både skyltar och dekorprodukter på enheterna.

- Vår visuella identitet är lika mycket en del av erbjudandet som vårt kaffe och det är oerhört viktigt att kommunikation hänger ihop på ett bra sätt när vi expanderar. FocusNeo har visat sin styrka i såväl produktleveranser som förmåga att hantera komplexa projekt på en internationell marknad och vi är trygga i vad de kan hjälpa oss med, säger Robin Wilhelmsson, PR Manager, Espresso House Sverige.

- Det betyder oerhört mycket för oss att få förnyat förtroende av Espresso House. Vi har en väloljad organisation som enbart hanterar Espresso House och som hjälpt dem i deras expansionsresa genom Norden och nu även i Tyskland. Det nya avtalet är ett kvitto på våra medarbetares noggranna arbete för en kund som ställer höga krav på utveckling av både produkter och tjänster, säger Carl Granöö, försäljningschef på FocusNeo.

Kontaktpersoner:

Magnus Näslund, VD FocusNeo, magnus.naslund@focusneo.se, telefon +46 8 681 68 60
Carl Granöö, Försäljningschef FocusNeo, carl.granoo@focusneo.se, telefon +46 8 681 68 45

• Detaljhandel

• espresso house
  • visuell kommunikation
  • skyltar

FocusNeo är en helhetsleverantör av skyltar och visuell kommunikation med verksamhet i Sverige, Norge och Finland och samarbetspartners över hela världen. Vi erbjuder produkter och tjänster som täcker hela processen från förstudie och design till komplett installation och service. Företaget har omkring 60 anställda och under 2018 omsatte FocusNeo ca 150 MSEK. För mer information, besök www.focusneo.se

Carl Granöö