Förbättrat fotopapper från Ilford

Ilford, ledande tillverkare av fotomedia för bläckstråleskrivare och fotografiska färgprocesser, lanserar en ny och förbättrad version av sitt fotopapper SMOOTH Heavyweight Matt.

”Detta är ett led i Ilfords ständigt pågående marknadsanpassning för att garantera att produkterna alltid möter kraven hos de senaste bläckstråleskrivarna”, säger Lars Kjellgren hos Ilfords nordiska generalagent Focus Nordic AB.

Nya SMOOTH Heavyweight Matt har högre densitet (200 gram/m2) och förbättrat färg­omfång i jämförelse med både sin föregångare och huvudkonkurrenten Epson Double Sided Matt 178gm. Dessutom har det nya fotopappret fått en vitare nyans och förbättrad ljusstabilitet.

Pris och tillgänglighet

Ilford SMOOTH Heavyweight Matt blir tillgänglig i fotohandeln under

Oktober månad och kommer att kosta ca 655:- kr inklusive moms för 50 blad.

För ytterligare information: Lars Kjellgren 031-336 2313, e-post lars.kjellgren@focusnordic.se

Om Ilford
Ilford grundades 1879 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av fotomedia för bläckstråleskrivare och fotografiska färgprocesser. Sedan april 2010 ägs man av Paradigm Global Partners LLP. Se vidare www.ilford.com

Focus Nordic AB i Partille utanför Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Pentax, Samsung, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Swarovski, Velbon, GePe, Kenko, Metz och Lensbaby. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Se vidare www.focusnordic.se