Tre portabla SSD-diskar från Lexar

Lexar SL100 Pro Portable SSD är en ny serie hårddiskar som erbjuder extrem prestanda i ett fantastiskt kompakt och bärbart format!

För fotografer och filmare som arbetar mycket utanför hemmet eller kontoret är lagringskapacitet ett ständigt återkommande problem. Bärbara datorer har sällan tillräckligt med utrymme för stora mängder av tunga bild- och videofiler och de flesta portabla hårddiskar är långsamma och ömtåliga. Men inte nu längre.

De nya hårddiskarna i serien Lexar SL100 Pro Portable SSD erbjuder nämligen solid state-teknik med extremt hög skriv- och läshastighet som innebär att man inte märker någon skillnad mot att arbeta med datorns inbyggda SSD-disk. Med en storlek på endast 73,4 x 55 x 10,8 mm tar de upp mindre yta än ett kreditkort, går enkelt ned i bakfickan på en byxa och väger bara lite drygt 70 gram. Dessutom är de byggda med ett elegant hölje av borstad aluminium och eftersom de saknar rörliga delar tål de fall, stötar och vibrationer som skulle kunna skada en vanlig, mekanisk hårddisk.

Supersnabba, tysta och säkra

Lexars högpresterande SSD-diskar finns i tre versioner med olika lagringskapacitet; 250 GB, 500 GB och 1 TB. Samtliga erbjuder skrivhastigheter på uppemot 900 MB/s, läshastighet på 950 MB/s samt USB-C-kontakt med stöd för USB 3.1 för snabbast möjliga dataöverföring. SSD-tekniken innebär också att hårddiskarna är knäpptysta och förblir svala även efter långa stunder av intensivt arbete. Med hjälp av det medföljande programmet DataVault Lite kan användaren också skydda sina filer mot oavsiktlig radering och olovlig användning, tack vare avancerad 256-bitars krypteringsteknik.

Förutom datorer kan Lexar SL100 Pro Portable SSD också användas med många andra enheter, som USB On The Go-kompatibla telefoner, surfplattor, smarta TV-apparater och spelkonsoller. Med andra ord ger de möjlighet till en rejäl ökning i lagringskapacitet var som helst och när som helst!

Pris och leveransDe nya SSD-diskarna i Lexar SL100 Pro Portable-serienfinns tillgängliga för omedelbar leverans.

Cirkapriser:

250 GB: 1,739 :- kronor (inkl. moms).

500 GB: 2,323 :- kronor (inkl. moms).

1 TB (1000 GB): 4,355 :- kronor (inkl. moms).

För ytterligare information: kirstine.lindholm@focusnordic.dk

Sammanfattning Lexar SL100 Pro Portable SSD

• Ultraportabla och ultrasnabba SSD-diskar av högsta kvalitet
  • Finns med 250 GB, 500 GB och 1 TB lagringskapacitet