Adventskonsert i Målerås Hytta

Målerås Musikkår ger adventskonsert i Målerås hytta lördagen den 26 november. Musikkåren dirigeras av Peter Lilja.  Lokala gästartister, Linda Edin och Peter Rudenborg, kommer att medverka med sång och musik.

Den 26 november klockan 17.00 ger Målerås Musikkår, under ledning av Peter Lilja, en adventskonsert i Målerås Hytta. Linda Edin från Alstermo och Peter Rudenborg från Emmaboda kommer att medverka med sång och musik i julens tecken. Båda har sin musikaliska bakgrund i lokala dansbandsorkestrar.

Pausservering

Kristallshopen och Wärdshuset Hyttan har öppet fram till konsertens början. I pausen serverar Wärdshuset kaffe och förfriskningar i hyttan.

För ytterligare information:

Raymond Carlsson, Målerås Musikkår, tel. 0481-312 83, 0704-54 68 05

e-post: info@swecase.se

• evenemang
  • wärdshus
  • hyttsill
  • kristall
  • musikkår
  • design

Målerås utvecklades när järnvägarna - Nybro-Sävsjöström/Nässjö och Målerås-Kosta kom till byn i slutet på 1800-talet. Målerås Glasbruk etablerades 1890 och är idag Sveriges största privata glasbruk med egen kristallshop. Ägare är designern och mästargravören Mats Jonasson. I Designarenan finns utställning och försäljning från sju av Sveriges bästa glasblåsarmästare/studioglashyttor. Sedan l930-talet finns en läderindustri med shop. Målerås Meknaiska tillverkar bl.a. utetrum och pooltäckningar under varumärket Zabra. Målerås Vandrarhem B&B med 40 bäddar, bageri/café (sommar), affär och bensinmack, presentshop ger service till turister och boende. I Målerås med omnejd finns 25 företag. www.maleras.nu

Åke Petersson

Presskontakt Projektansvarig Projekt 070-317 22 11