Vårnyhet från Målerås Läder - Exklusiv handväska i fullanilinläder

Målerås Läder AB vårlanserar en ny exklusiv handväska i mjukt vegetabiliskt garvat fullanilinläder. Handväskan tillverkas i brunt och svart med sömmar i matchande färger. Råhudarna är väl utvalda och ekologiskt garvade med träextrakt och är genomfärgade. Detta ger den mjuka och sidenmatta speciella strukturen hos ett s.k. fullanilinläder.

Målerås Läder AB vårlanserar en ny exklusiv handväska i ett mjukt vegetabiliskt garvat fullanilinläder. Råhudarna är väl utvalda av Tärnsjö garveri, som använder ett träextrakt i stället för krom till garvningen av råhudar. Hudarna blir sedan genomfärgade i olika kulörer. Resultatet blir ett mjukt ekologiskt skinn med en sidenmatt speciella struktur, ett s.k. fullanilinläder, som också åldras med värdighet.

Sömmar i matchande färger

Handväskan tillverkas i brunt och svart läder med sömmar i matchande färger.  Den bruna väskan har sömmar med ljusbrun tråd och den svarta väskan har dels sömmar med vit tråd och dels med orange tråd.

-  Väskan är mycket lätt och de mjuka läderhandtagen gör den behaglig att bära, berättar Tina Håkansson, Målerås Läder, som designat handväskan. På en av yttersidorna finns en praktisk ficka med dragkedja och invändigt har väskan ett svart foder och en läderficka med dragkedja, fortsätter Tina Håkansson.

Skötsel

Alla läderprodukter, möbler, väskor eller skor, skall skötas och underhållas, dels för att få en lång livslängd och dels för att kunna behålla lädrets lyster och skydda mot t.ex. vattenfläckar.

Storleken på väskan är: H 37 cm, L 33 cm och B 6 cm.

För mera information:

Tina Håkansson, 0481-312 83, 070-309 12 05 mail@swecase.se