Flyg med Framtid i Linköping onsdag 5 maj - pressinbjudan

Svenskt Flyg inbjuder till presslunch onsdag 5 maj kl 1245 i pressrummet, Collegium, Mjärdevi Science Center i anslutning till den årliga konferensen Flyg med Framtid.

Föreningen Svenskt Flygs ordföranden kommunalrådet Lena Micko hälsar välkommen, LFVs generaldirektör Thomas Allard berättar om vulkanutbrottet och flygsäkerheten samt knyter an till utvecklingen av ett gemensamt europeiskt luftrum. Ordförande i Svenska Flygföretagens Riksförbund, Jan Palmér, kommenterar de ekonomiska konsekvenserna av vulkanaskan för flygbolagen och Henrik Littorin, analytiker på flygplatsbolaget Swedavia, talar om konsekvenser för flygbranschen i stort.

Det kommer att finnas möjlighet till personliga intervjuer i samband med lunchen, samt möjlighet att boka intervjuer med dessa och andra talare.

Program för konferensen finns på www.flygmedframtid.se. Det är ca 130 anmälda deltagare. Önskar du närvara på hela konferensen anmäler du dig kostnadsfritt till wilhelm.jansson@svensktflyg.se. Anmälan till presslunchen sker också till wilhelm.jansson@svensktflyg.se

Kontaktpersoner:

Erik Söderberg, LFV Tel: 011-19 2113, 0708-99 21 13