Nystart för Föreningen Svenskt Flyg jubileumsåret 2010

Flyg med Framtid kommer att genomföras i Linköping den 5 maj 2010. Huvudinriktningen på denna den 19:e konferensen blir flyget och framtiden, flyget och miljön och flygets samhällsnytta. Inledningstalare blir Svenskt Näringslivs Chefsekonom Stefan Fölster. Program och inbjudan kommer att sändas ut inom några veckor

Wilhelm Jansson har arbetat med luftfartsfrågor i trettio år på Luftfartsverket, Kommunförbundet och som konsult. Bland uppdragsgivarna finns förutom Svenskt Flyg, flygindustrin och kommunala flygplatser.

-Svenskt Flyg antog under 2009 en ny kommunikativ plattform och genomförd flera seminarier med deltagare utanför medlemskretsen, säger Lena Micko. Intresset har varit stort bland researrangörer, turistorganisationer m fl som liksom vi anser att flyget har spelat, spelar och kommer att spela en viktig roll för Sveriges utveckling.

Jubileumsåret 2010 kommer flyget att synas i många olika sammanhang.

För ytterligare information kontakta Svenskt Flygs ordförande Lena Micko 0706-40 68 94 eller Wilhelm Jansson 0708-19 22 14.

Medlemmar i Svenskt Flyg är LFV, SAS, Saab AB, Volvo Aero och SRFF (Regionala Flygplatsförbundet). Associerade är Boeing, Flygbussarna, FlygTaxi, Affärsreseföreningen och Trafikflyghögskolan.