Fontana Food laddar på med egen säljkår

Nu satsar vi för att bli Sveriges bästa matinspiratör.

Med ambitionen att bli Sveriges bästa matinspiratör laddar Fontana på med egen säljkår och lämnar säljbolaget Ancrona. Sedan ett år tillbaka pågår ett stort förbättringsarbete på Fontana och nu fortsätter satsningen med egen rikstäckande säljkår. En riktning helt i linje med familjeföretagets vilja om att vara nära marknaden, leverera kunskap och inspiration samt ha fokus på butiksunika lösningar – något som ska leda till långsiktigt relationsbyggande med kunderna ute i butikerna.

Fontana påbörjade under 2014 organisatoriska, strategiska förändringar och under det senaste året har familjeföretaget förstärkts med flertalet nyckelpersoner inom både försäljning, marknadsföring och kategoriutveckling. Nu är steget naturligt att utöka försäljningsavdelningen med en nytillträdd säljkårschef och försäljningschef och den 1 juli i är det kick-off för Fontanas nya säljkår. Med en erfaren säljledning kommer vi bygga upp ett starkt och motiverat säljteam för att kunna erbjuda fler och bättre säljbesök ute i butikerna.

-Att vi byter till egen säljkår är inget annat än ett naturligt steg i vår strävan att ständigt utveckla oss. En egen säljkår innebär stora fördelar – bland annat för fokus, motivation och framförallt snabbare rörlighet ute på fältet. Vi är ett familjeföretag och måste vara snabbfotade och flexibla för att fortsätta att vara innovativa både med både våra produkter och butikslösningar, menar Loizos Papadopoulos VD på Fontana Food AB.

Den nya säljkåren har stor butikserfarenhet, ett brinnande intresse för mat och kunskap för Fontanas produkter. För oss är det viktigt att vara matinspiratörer samt hjälpa butikerna med lönsamhet och fungerande säljlösningar. Stor fokus är riktat mot kategoritänk, vilket leder till att konsumenten i butik möter en optimal hylla som inspirerar till köp. Tillsammans med en mer integrerad service och de fler besöken i butik kommer satsningen att ge ännu bättre kundnytta.

– Det känns otroligt spännande och vi är helt övertygade om att våra hungriga säljare kommer att förstärka våra relationer med butiker runt om i Sverige. Är man engagerad i det man gör, drar man till sig likasinnade kunder och medarbetare. Våra säljare är relationsinriktade med gott businesstänk, menar Niclas Petersén, ansvarig för säljkåren på Fontana Food AB.

Har du några frågor hör gärna av dig till:

Loizos Papadopoulos, VD, Fontana Food AB, tfn: 08-448 71 00

Niclas Petersén, Säljkårschef, Fontana Food AB, tfn: 08-448 71 00