FOOD DIAGNOSTICS söker teknisk säljare i Göteborg

Teknisk säljare med driv

Nu förstärker vi vår säljorganisation och söker en teknisk säljare.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av teknisk försäljning med dokumenterat goda säljresultat.
  • Vana att självständigt planera dina kundbesök och motiveras av tydliga säljmål och tuffa utmaningar.
  • Stor social kompetens med ett mycket starkt säljdriv.
  • Förmåga att se utanför ramarna och gillar ett helhetsperspektiv på det du gör.
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska samt har goda kunskaper i affärsekonomi.
  • Minst B- körkort.
Egenskaper

Vi vill att du har ett tydligt affärs- och produktfokus och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du relationsskapande, har en hög social kompetens och ett stort driv. Du trivs med många kontaktytor och du har lätt att skapa förtroende inom alla led. Du har förmågan att se kundens behov och omvandla detta till ett aktivt sälj. Vidare är du självständig och målmedveten för att kunna driva långsiktiga säljprocesser. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.

Med stor sannolikhet har du en teoretisk bakgrund inom kemi-, bioteknologi-, eller laboratorieverksamhet, på högskolenivå. Du kan också med framgång redan arbeta eller ha arbetat som säljare och din praktiska erfarenhet får gärna ha anknytning till vår bransch. Du har vana att arbeta med B2B försäljning. Eftersom dina kunder finns över hela landet ingår ca 100 resdagar per år. Du utgår från huvudkontoret, vilket innebär att lämplig boendeort är Göteborg.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Kenneth Dietz, Chefspoolen Göteborg, tel. 0732-070 322, kenneth.dietz@chefspoolen.se

Ansökan

Vänligen registrera din ansökan omgående via Chefspoolens hemsida eller länken nedan omgående, då urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2015-05-25