Food for Progress i debatt på Passion för Mat

I den spännande debatten om kvalitetsmat deltar det matpolitiska företaget Food for Progress. Anna-Kajsa Lidell är kvinnan som ser företagande som ett sätt att bedriva politik. I sin roll som utvecklingsstrateg inom livsmedelssektorn arbetar hon med att stimulera företag att utveckla och sälja livsmedel som gör skillnad för klimat, hälsa och den sociala utvecklingen lokalt och globalt.

­- Med rätt vilja och kunskap finns det stora möjligheter för såväl råvaruproducenter, mathantverkare, livsmedelsindustri och grossister och handel att bidra till en hållbar utveckling. Nya tankesätt och nya innovativa produkter krävs för att den stora massan ska börja konsumera på ett hållbart sätt. Det måste vara gott och lättillgängligt!

Varmt välkommen att ta del av Food for Progress tankar i paneldebatten ”Kvalitetsmat – en god affär” på mässan Passion för Mat i Eriksbergshallen, Göteborg kl. 9.30 den 25 februari!