Fredrika Fredmark blir PR-chef på Food for Progress

Livsmedelsföretaget Food for Progress, med varumärken som Oumph! och Beat, rekryterar Fredrika Fredmark som Head of Public Relations. Fredrika har lång erfarenhet av kommunikation och hållbarhet och kommer närmast från regeringen och Max Hamburgare.

– Vi är väldigt glada över att Fredrika väljer att börja hos oss. Med sina tidigare erfarenheter i bagaget och med ett starkt driv kommer hon att bidra till att vi får ut vårt budskap om behovet av en ny matlogik till ännu fler, säger Lennart Bjurström på Food for progress.

Fredrika Fredmark har en lång bakgrund inom PR och kommunikation. Hon har tidigare arbetat bland annat på byråerna Westander och JMW Kommunikation och kommer närmast från en tjänst i Regeringskansliet. Innan dess var hon PR-ansvarig på Max Hamburgare med ansvar för bland annat hållbarhetskommunikation och lanseringen av Green-familjen.

– Jag ser verkligen fram emot mitt nya uppdrag. Food for Progress är ett av Sveriges mest intressanta livsmedelsföretag och jag kommer in i ett spännande läge med stark tillväxt både här hemma och internationellt. Apropå regeringens livsmedelsstrategi som presenterades i veckan så är företaget ett klockrent exempel på hur livsmedelsbranschen skulle kunna utvecklas. Här har vi ett svenskt företag med fantastiska produkter, som redan idag levererar lösningar för framtidens matkonsumtion. Det ser jag fram emot att få berätta om, säger Fredrika Fredmark.

Fredrika tillträder en nyinrättad tjänst som Head of Public Relations och kommer ingå i företagets utökade ledningsgrupp. Hennes övergripande uppdrag blir att utveckla kommunikationen med bolagets olika intressenter. Hon kommer arbeta både med Food for Progress och med företagets produktvarumärken, däribland de baljväxtbaserade koncepten Oumph! och Beat. Hon tillträder den nya tjänsten i februari 2017.

Food for Progress har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015 och Oumph! blev nyligen utsedd till Årets Dagligvara 2016.

För ytterligare information, välkommen att kontakta:

Anna-Kajsa Lidell, Co-Founder & Head of Progress Strategy, 0708-923265

Lennart Bjurström, Heart of People & Process, 0708-320166

Fredrika Fredmark, Head of Public Relations 0703-191512

• Miljö, energi

Beat & Oumph! är en del av ett större sammanhang. Ett sammanhang som vi kallar Food for Progress. Med det globala perspektivet och den lokala förankringen driver vi utvecklingen mot hållbar mat. Food for Progress föddes ur den självklara insikten om att utveckling skapas av människor. Människor som vill något bättre, som tar de möjligheter som finns och lägger framtiden i sina egna händer.

Vi förenas i drivkraften att skapa smakfull, nyttig och klimatsmart mat som räcker för alla människor. Även när vi blir 9 miljarder på jorden.

Vi vet att mänskligheten behöver byta från kött till växtbaserat proteinintag. Inte så att allt kött och all djurhållning försvinner, men så att det kan ske på ett sätt som både respekterar djuren, människorna och miljön. Det kräver att vi äter mycket mer grönt. Det kräver nya sätt att göra mat. Vi vet att alla kan göra det som förändrar, bara det är vansinnigt gott!

Välkommen att vara med på vår resa!