Oumph! vann silver och brons i FreeFrom Food Awards i Storbritannien

Svenska Oumph! från Food for Progress vann två priser i FreeFrom Food Awards 2018. The Chunk fick silver i kategorin Innovation och Pulled Oumph! fick brons i kategorin Veggie Ready Meals. Priserna delades ut vid en ceremoni i London igår.

- Vi lanserade Oumph! på Tesco i mars och försäljningen överträffar redan förväntningar. Det är otroligt roligt att så kort efter lanseringen dessutom få ta emot två så prestigefulla pris. Storbritannien är helt klart redo för god växtbaserad mat, säger Henrik Åkerman, marknadschef på Food for Progress.

FreeFrom Food Awards är Storbritanniens enda branschtävling för ”fri från-livsmedel”. Tävlingen grundades 2008 av FoodsMatter och FreeFrom Foods Matter för att uppmuntra innovation och hylla goda initiativ.

- Vi ser inte Oumph! som ett substitut för kött utan som grymt god och bra mat, som dessutom råkar vara fri från animalier och gluten. Oumph! är inte en produkt bara för de som äter helt växtbaserat, utan vi siktar på en bredare målgrupp som inkluderar allt från vegetarianer, flexitarianer, familjer, kockar och fast food loving veganer, säger Henrik Åkerman.

Här kan du läsa mer om FreeFrom Food Awards 2018.

För mer information kontakta gärna:
Fredrika Fredmark, Head of Public Relations på Food for Progress
fredrika.fredmark@foodforprogress.com, 0703-191512