​foodora och Santa Maria i nytt kreativt partnerskap – lanserar unikt restaurangkoncept för att stötta restaurangbranschen

Snart kan Sveriges alla taco-älskare välkomnas till den nya digitala restaurangkedjan Tacotarian. I ett exklusivt partnerskap med varumärket Santa Maria samt med ett antal utvalda lokala restauranger startar foodora nu en taco-kedja på 25 platser runt om i Sverige. Det innovativa konceptet ger lokala restauranger möjlighet att bredda sitt utbud och därigenom skapa nya tillväxtmöjligheter i en hårt ansatt bransch.

Inom ramen för det nya konceptet tillhandahåller foodora utbildning och utrustning till de lokala restaurangerna medan Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienser. Menyn har tagits fram av båda parter. Den lokala restaurangen blir genom Tacotarian del av en nationell restaurangkedja och är ett tillägg till deras ordinarie utbud, med syftet att stärka konkurrenskraften.

I foodoras DNA ligger att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa partnerskap där man bidrar med olika kompetens och värde. Samarbetet mellan foodora och Santa Maria är ett exempel på partnerskap som skapar värde till restaurangerna och ger dem en skjuts i en utmanande tid.

- Restaurangbranschen har lidit hårt under corona-epidemin och detta är vårt bidrag för att se till att de kan stärka sina muskler för att överleva. Samarbeten är en förutsättning för att skapa förändring, därför har vi valt att samarbeta med Paulig och varumärket Santa Maria, som likt oss vill skapa bättre förutsättningar för en otroligt viktig bransch som just nu går igenom stora utmaningar, säger Hans Skruvfors, vd foodora Sverige

- Tacos är verkligen en glädjespridare, som erbjuder både fantastiska smaker och fyller en viktig social roll. Det är ett tillfälle att njuta, slappna av och spendera tid med dina nära och det har vi nog ett extra stort behov av just nu. Vi är därför väldigt glada över att tillsammans med foodora kunna ta ut Tacotarian-konceptet till restaurangköken och stötta deras verksamhet på det sätt vi kan bäst – med fantastiska smaker, säger Kristina Hovmöller, Country Manager Out of Home på Paulig i Sverige.

Om Tacotarian
Den nya restaurangkedjan vänder sig till alla taco-älskare runt om i Sverige som vill ha snabb leverans av Sveriges nationalrätt - tacos. Det veganska proteinet Gold&Green Pulled Oats® gjort på nordisk havre och ärtor, kommer bland andra att kunna beställas. Alla rätterna är smaksatta med Santa Marias ikoniska tacokryddor.

För mer information vänligen kontakta:

Johanna Lindskog Lindell, kommunikationschef foodora
johanna.lindskog@foodora.se

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4000 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 1 500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.