Metro - nytt Flotexmönster från Forbo

Metro - nytt Flotexmönster från Forbo

Nu lanserar Forbo ett nytt mönster i sin breda Flotex-kollektion. Nya Flotex Metro har en lättanvänd diskret design i ett brett och modernt färgspektrum på hela 24 färger. Metro har ett vävt elegant utseende som ger en lugn och harmoniskt miljö- både utseendemässigt och genom att dämpa ljud.

I Forbos Flotex kombineras användbarheten hos ett plastgolv med det halkskydd och den ljuddämpning som vanligtvis hör ihop med ett textilgolv. Flotex är en flockad matta som består av tätt placerade nylonfiber fast förankrade i bottenskiktet och den finns både som rullvara och som plattor i storleken 50x50 cm. Konstruktionen gör golvet helt vattentätt och är därför det enda riktigt tvättbara "textila" golvet. Flotex erbjuder ett varmt, mjukt, hygieniskt golv som passar de flesta kommersiella områden och är dessutom allergivänligt.