Skaparglädjen är den enda sanna glädjen - Forbo Flooring lanserar nya färger av storsäljaren Marmoleum Click!

Nu lanserar Forbo ytterligare åtta färger av Marmoleum Click – linoleumgolvet som klickas ihop i din egen design.  Golvet, som blivit en succé, är det mest miljövänliga på marknaden - Svanen-märkt med 97% naturliga råvaror. – Vi ser två tydliga trender på marknaden. Dels blir miljövänlighet viktigt på riktigt och dels vill svenskarna nu experimentera mer med färger. Därför är vi extra glada att presentera fler färger av just Marmoleum Click, säger Göran Larsson, marknadsansvarig på Forbo.

De åtta nya färgerna flörtar med 50-talet men ger ändå en modern stil. Tonerna är lite mer dämpade och kollektionen är mer enfärgad än tidigare varianter. De nya färgerna kan givetvis också kombineras med den nuvarande kollektionen vilket i slutändan ger närmast oändliga möjligheter.

Skapa din egen design
Golvet består av plattor på 30x30 cm eller paneler på 30x90 cm och finns med senaste tillskottet nu i hela 29 olika färger. - Unikt, subtilt eller djärvt. Med det breda utbudet vi har nu känner jag verkligen att det finns möjligheter för alla att hitta sitt eget personliga uttryck i kollektionen. Marmoleum Click är lätt att lägga. Man bara – som namnet antyder – klickar ihop plattorna. Inga problem för den normalhändige. Golvet är förlåtande mot underlaget och man kan utan problem lägga det direkt ovanpå ett gammalt golv.

Slitstark miljökämpe
Uppfinningen linoleum är 150 år gammal och dagens golv är gjorda på samma princip om än i en modernare miljö. Linoleum är gjort av linolja, harts, jute, trämjöl, kalksten och färgpigment. Med totalt 97% naturliga råvaror är det marknadens bästa miljöval. Forbos linoleumgolv bär en lång rad miljömärkningar varav en är den nordiska Svanen. Marmoleum Click har15 års konsumentgaranti.

Vill du ha mer information om Marmoleum Click vänligen kontakta  Göran Larsson, Marknadsansvarig,tel: 031-89 20 00  eller goran.larsson@forbo.com

Regioner

Forbo Flooring ingår i den schweiziska Forbo-koncernen och erbjuder ett komplett sortiment av golv för såväl företag som privatpersoner. Vårt högkvalitativa produktsortiment innefattar bl a linoleumgolvplastgolvparkettgolv och laminatgolv som förenar funktion, färg och design.

Vi säljer och marknadsför även ett brett sortiment av tillbehör för golv såsom spackel, fogmassor, lim, lister och profiler etc.