Sommarvikarier grillar

Fantastiska sommarvikarier

För att klara bemanningen och säkerställa god vård och omsorg när vår ordinarie personal tar ut sin välförtjänta sommarsemester får vi hjälp av vikarier. Varje år fylls våra verksamheter runt om i landet med nyfikna och engagerade sommarvikarier. För att de ska känna sig säkra finns alltid 50 % av ordinarie personal kvar.

Alla vikarier får gå bredvid en van kollega både dagar och kvällar samt ibland även under natt. I våra verksamheter bedrivs vård och omsorg dygnet runt och vikarier behövs alla dygnets timmar för att ge våra ordinarie duktiga medarbetare en välbehövlig ledighet. Innan vikarierna påbörjar sina sommarvikariat får de förutom bredvid gång, en heldagsintroduktion i bl.a. ergonomin och förflyttningsteknik, hur man agerar utifrån verklighetsbaserade fallbeskrivningar, arbetsrutiner, egenkontrollprogram, brandinformation och information om Förenade Care samt om avtalet vi har med kommunen. I år har vi hitintills i Förenade Care utbildat, informerat och haft bredvid gång för mer än 430 personer på våra verksamheter i hela Sverige.

Vi riktar ett särskilt sort tack till alla våra sommarvikarier som gör ett gott arbete. Välkomna igen! För personer som inte har utbildning inom vård och omsorg hoppas vi förstås att Förenade Care har inspirerat till att söka till omvårdnadsprogrammet.