God Jul och Gott Nytt År

God Jul och Gott Nytt År

Förenade Care väljer i år att ge en gåva till BRIS istället för att skicka julkort. Genom att stödja BRIS vill vi göra skillnad för barn i Sverige.

BRIS gör julen mindre ensam
De flesta ser fram emot julen. Men det finns många som tycker det är den värsta tiden på året. De vill bara att allt ska vara bra och mysigt istället för bråkigt och ensamt. Ett bidrag hjälper BRIS att svara på telefon, mejl och chatt. Tillsammans kan vi hjälpa dem att fortsätta hålla öppet hela jullovet för alla som inte har någon att prata med.

2016 och 2017 ligger BRIS fokus på psykisk ohälsa och våld mot barn. Att finnas där när vuxenvärlden sviker, att stå upp för barns rättigheter.

BRIS är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden organisation. Målet för Bris verksamhet är att stärka barns och ungdomars rättigheter och förbättra deras levnadsvillkor. Bris skall särskilt bistå utsatta barn och ungdomar samt upprätta möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna. Bris arbetar för att de principer som slagits fast i FN:s konvention om barnets rättigheter fullt ut kommer till tillämpning i barns och ungdomars liv.