Förenade Care Muskötvägen 25 är årets vinnare av Guldtanden

Förenade Care Muskötvägen 25 är årets vinnare av Guldtanden

Förenade Care Muskötvägen 25 är på bettet - grattis till Guldtanden 2016!

Oral Care, Sveriges största mobila tandvårdsföretag, delar årligen ut priset Guldtanden till personalen på ett utvalt äldreboende i varje landsting/region där Oral Care är verksamma. Oral Care är grundare av priset och den första Guldtanden delades ut 2013.

”Årets vinnare i Stockholm är Förenade Care Muskötvägen 25 som visat engagemang, god munhälsa hos de boende samt på ett utmärkt sätt samverkat med tandvården för patientens bästa.”
Boende och personal på Muskötvägen 25 kommer att bli bjudna på smörgåstårta och få motta diplom.

Syftet med priset är att på ett särskilt sätt uppmärksamma och uppmuntra positiva insatser inom äldreomsorgen. Vinnaren nomineras och röstas fram av Oral Cares personal enligt följande kriterier:
• Att personalen visar engagemang för sina vårdtagares munhälsa och tänder.
• Att personalen visar en vilja att lära sig mer och förbättra munhälsan hos sina vårdtagare genom våra utbildningar och rekommendationer, samt genom sitt samarbete med vår tandvårdspersonal.
• Ett väl fungerande samarbete hela vägen från bokning till avslutad tandvårdsbehandling.

Förra årets Guldtand i Uppsala gick till Förenade Care Liljefors torg 4.