Värderingarna är det viktigaste

Värderingarna är det viktigaste

Det är inte företagsformen som avgör kvaliteten inom äldreboenden, utan vilka värderingar som de ansvariga för verksamheten har. Min far bor sedan 2009 på Förenade Cares boende på Högalid och bättre omvårdnad kan jag inte tänka mig finns. Trevlig engagerad personal som bryr sig om de boende. Många olika maträtter att välja mellan och ett stort utbyte av aktiviteter både på boendet och utanför. Varför kan inte media lyfta fram de goda exemplen privata och kommunala. Visst är det oerhört viktigt med granskning, men också beröm till alla de som dagligen lägger ner sin själ i god omvårdnad av våra äldre. Text: Eva Karin Hempel
Publicerad insändare Trelleborgs Allehanda 16 november 2011