Förenade Care blir ny entreprenör i Staffanstorps kommun

Förenade Care blir ny entreprenör i Staffanstorps kommun

Förenade Care har glädjande vunnit driften av Magnoliagården i Staffanstorps kommun med avtalsstart 2016-01-01.

I upphandlingen har Staffanstorps kommun särskilt betonat vårdtagarnas delaktighet och självbestämmande samt socialt stöd och aktiviteter. Förenade Care kommer att arbeta med sitt Leva Livet-koncept och ha två heltidsanställda Leva Livet-inspiratörer på Magnoliagården där det även kommer att finnas Leva Livet-ombud på enheterna. Konceptet stödjer den enskilde till en meningsfull dag och hälsosam livskvalitet samt för en trivsam och meningsfull vardag, lite mer utöver det vanliga.

Magnoliagården är ett vård- och omsorgsboende med 82 lägenheter fördelade på åtta enheter. Fyra av de åtta gruppbostäderna är inriktade på boende med olika demenssjukdomar. Lägenheterna består av ett rum med trinettkök och stort badrum. Tillgång till allmänna, gemensamma utrymme finns på alla gruppbostäder och i anslutning till fastigheterna finns små trädgårdar.

Liliana Lindström, socialnämndens ordförande i Staffanstorps kommun uttalar:
– Jag är glad att vi i fortsättningen får arbeta med Förenade Care som förutom det vi krävt också är unika i vård och omsorgsbranschen genom sin trippelcertifiering inom arbetsmiljö, kvalité och miljö (staffanstorp.se).

Avtalsskrivning med Ingela Löfberg, Vård och omsorgschef Staffanstorps kommun och Christer Henriksson, VD Förenade Care.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com