Kronprinsessan Victorias Sanatorium.

Förenade Care etablerar sig i Ängelholm med vunnet avtal om KVS

Ängelholms kommun och Förenade Care har efter upphandling tecknat avtal gällande driften av särskilda boendet KVS. Avtalstiden är 2018-09-16 till 2021-09-15 med möjlighet till förlängning i tre år.

KVS, Kronprinsessan Victorias Sanatorium, är en vårdinrättning med anor som ligger vid havet i Vejbystrand. Idag är det ett vård- och omsorgsboende med 18 vårdboendeplatser, 15 demensplatser samt 1 korttidsplats fördelade på två enheter. Flera av lägenheterna har utsikt mot havet och gemensamma balkonger erbjuder havsutsikt, sol och skugga.

Boendet ligger i en fantastisk miljö med fina gångar för promenader, park med stora gräsmattor och asfalterade gångar ner till havet och en mindre brygga. Närhet till service, Vejbystrand hamn, utomhusbassänger och Sommarsol rehabcenter.

Personalteamet kommer att bestå av undersköterskor, sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och verksamhetschef. Nyckelpersoner kommer att utbildas till värdegrundsledare och vi utser ett flertal ombudsfunktioner och rådsfunktioner. Vårt Leva Livet-team samarbetar runt samvaro och aktiviteter för en trivsam och meningsfull tillvaro för de boende, lite utöver det vanliga.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com