Förenade Care vinner kvalitetsupphandling i Sollentuna

Förenade Care vinner kvalitetsupphandling i Sollentuna

Förenade Care har skrivit avtal med Sollentuna kommun om att driva Soltorps Äldreboende.
Soltorp erbjuder 32 demensplatser och 9 korttidsplatser. Sollentuna kommun satsar på kvalitet och Förenade Care kommer bl.a. att genomföra att maten lagas på plats av utbildade kockar.
Leva Livet teamet arbetar och verkar för en trivsam och meningsfull tillvaro, lite mer utöver det vanliga. En person kommer anställas specifikt för uppdraget som Leva Livet-inspiratör. Övriga i teamet består av arbetsterapeut, sjukgymnast, vårdhund med förare och Leva Livet ombud som arbetar på varje enhet. Förutom välutbildade undersköterskor och vårdbiträden kommer sjuksköterskor finnas på plats dygnet runt.
– Vi har redan idag samarbete med Sollentuna kommun och det glädjer oss att vi nu får ytterligare förtroende att driva god äldreomsorg även på Soltorps Äldreboende säger Christer Henriksson VD för Förenade Care.

Bild: Christer Henriksson, VD Förenade Care och Lars Davidsson, t.f. vård- och
omsorgschef Sollentuna kommun.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com