Nicola Youngman, verksamhetschef på Förenade Care Vilhelms Gård är "Årets Boendechef".

Grattis Nicola och Förenade Care Vilhelms Gård till ett välförtjänt pris

Nicola Youngman, verksamhetschef på Förenade Care Vilhelms Gård i Knivsta tog hem segern i kategorin Årets Boendechef i White Guide Senior 2017 på Eriksbergshallen i Göteborg den 19 september, där pris delades ut i tretton kategorier under ledning av konferencier Tina Nordström och Lisa Lemke.

Vilhelms Gård kom på delad andra plats i kategori Årets Senior Måltid och Daniel Forsberg som arbetar som kock på boendet var nominerad till Årets Seniorkock och är en av de tio bästa kockarna.

Förenade Care är mycket stolta över Nicola Youngman och hennes insatser på vård- och omsorgsboendet Vilhelms Gård som drivs på uppdrag av Knivsta kommun. Nicola är kunnig, engagerad och en fantastisk person.

Priset ”Årets Boendechef” går till en person som med kunskap, fokus och envishet förmår integrera måltiderna i helhetsupplevelsen – och som inser att god mat kan vara en central del i vården och omsorgen.

Juryns motivering till Nicola Youngman, Vilhelms Gård vård- och omsorgsboende, Knivsta:
”För att du har järnkoll på det stora – strukturen, rutinerna, samarbetena. Men också för att du på allvar förstår vad ett varmt bemötande och barndomens dofter kan betyda för en gammal människa.”

Förenade Care har sedan starten av Vilhelms Gård tre heltidsanställda kockar. Hjärtat i verksamhet är köken och dess kockar med maten som en mycket central punkt i de boendes vardag. Här erbjuds alltid hemlagad mat som är lagad från grunden, maten serveras direkt från spisen till tallriken. I Socialstyrelsens öppna jämförelser tycker 100 % av de boende att maten smakar bra och upplever måltiden som en trevlig stund.

White Guide Junior och White Guide Senior testar drygt 200 förskolor, skolor och seniorboenden från Vellinge i Söder till Luleå i norr, allt för att lyfta fram de bästa offentliga måltidsupplevelser som finns i Sverige i dag.

Grattis Nicola, grattis alla som bor på Vilhelms Gård och grattis all personal!