Kommunalt alternativt privat boende för personer med demenssjukdom?

Kommunalt alternativt privat boende för personer med demenssjukdom?

Vigs ängar har länge varit ett hett diskussionsämne. Nu har avtal skrivits med en ny utförare, Förenade Care, som den 1 november 2015 övertar driften av boendet inklusive restaurang och spa.

I anslutning till Alzheimerdagen kommer från Ystad kommun, Roger Jönsson socialnämndens ordförande och från Förenade Care, Mia Palmé marknadschef, att informera om kommunalt alternativt privat boende för personer med demenssjukdom. Vad är skillnaden eller är det ingen skillnad?

Debatten äger rum på Ystads konstmuseum, S:t Knuts Torg, söndagen den 20 september kl. 13.00. Välkommen!

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är familjeägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com