Föreningen Ordfront på Bokmässan

Nyhet   •   Sep 26, 2019 18:25 CEST

Från och med torsdagen den 25 september till och med söndagen den 29 september kommer Föreningen Ordfront och Ordfront magasin att finnas på plats på Bokmässan i Göteborg. Vi kommer att hålla till i en monter på Globala Torget samt kommer med start på fredag dessutom att bjuda på idel spännande scenprogram och samtal. För

Nedan följer vårt scen- och podcastprogram på Globala Torget / Bokmässan 2019 (för ett mer detaljerat innehåll se https://www.ordfront.se/foreningen-ordfront-pa-bokmassan-2/)

Fredag 27/9

16.50 – 17.30 på Rosa scenen – ”Maten och kapitalet”

Moderator: Johan Berggren, chefredaktör samt ansvarig utgivare på Ordfront magasin.

Gäster: Gunnar Rundgren, ekojordbruksexpert, medgrundare av Krav-certifieringen och bonde samt Abigail Sykes, frilansande journalist och hållbarhetsexpert.

17.45 – 18.15 på Poddscenen – ”Maten och kapitalet – en fördjupning”

Samtalsledare: Johan Berggren.

Gäster: Gunnar Rundgren och Abigail Sykes.

Lördag 28/9

11.20 – 12.00 på Rosa scenen – ”Jakten på Nätverket – gripande, tortyr och förföljelse av unga aktivister i Ryssland”

Moderator: Anna Wigenmark, generalsekreterare i Föreningen Ordfront.

Gäster: Philipp Galtsov, rysk människorättsaktivist samt Simon Edman, skådespelare.

12.15 – 12.45 i Tea Talks – ”Jakten på nätverket – gripande, tortyr och förföljelse av unga aktivister i Ryssland – En fördjupning”

Moderator: Anna Wigenmark.

Gäst: Philipp Galtsov.

14.00 – 14.40 på Orangea scenen – ”Maffian, Putin och pengarna – fallet Sergej Magnitskij”

Moderator: Anna Wigenmark.

Gäster: Anastasia Kirilenko, rysk journalist med fokus på korruption och organiserad brottslighet samt Martin Uggla, ordförande i Östgruppen.

15.00 – 15.30 på Poddscenen – ””Anastasia Kirilenko och Martin Uggla om fallet Sergej Magnitskij – En fördjupning”

Samtalsledare: Anna Wigenmark.

Gäster: Anastasia Kirilenko och Martin Uggla.

Söndag 29/9
10.40 – 11.00 på Orangea scenen – ”50 år i demokratins tjänst – Vad händer nu?”

Moderator: Magnus Olsve, kommunikatör och administratör i Föreningen Ordfront samt redaktör på Ordfront magasin.

Gäster: Anna Wigenmark, Annika Elmqvist, tecknare och författare med bakgrund i Ordfront samt Leif Ericsson, medgrundare av Ordfront, tidigare chefredaktör för Ordfront magasin samt författare.