Företagarna rekryterar en till pressekreterare

Företagarna rekryterar Kalle Larsson som pressekreterare och förstärker därmed organisationens kommunikationsarbete som ett led i att möta en ökad efterfrågan och samtidigt förbereda organisationen inför det kommande valåret.

- Kalle blir ett värdefullt tillskott för vårt opinionsbildande arbete med erfarenhet av både partipolitiskt arbete och PR , säger Henrik Sjöholm, chef för Politik, Analys och Opinion på Företagarna.

Kalle Larsson är i slutskedet av studier vid juristlinjen på Stockholms Universitet under sommaren och har sin bakgrund inom SSU och Socialdemokraterna. Han har också arbetat med kommunikations- och PR-uppdrag i egen firma och har under många år arbetat i ledande befattning på flera ägarledda restaurangföretag.

- Entreprenörskap och företagande har alltid varit ett stort intresse för mig och jag ser fram emot den här utmaningen, säger Kalle Larsson.

Utöver pressarbetet kommer han också leda projekt på avdelningen, till exempel Företagarnas riksdagsledamotsnätverk och den årliga riksdagsledamotsgranskningen.

Kalle Larsson tillträder sin tjänst den 4 april och ersätter inledningsvis nuvarande pressekreteraren Anna Söderström som är föräldraledig under perioden 1 maj – 18 augusti. Fram till slutet av augusti kommer därför Andreas Strömberg arbeta deltid med pressfrågor, parallellt med andra projekt på avdelningen.

För mer information, kontakta:

Anna Söderström
Pressekreterare Företagarna