Baltic Entrepreneurial Meet-Up - Unga entreprenörer från Sverige, Finland och Åland träffas i Stockholm

Vår allt mer globala värld ställer krav på nätverkande och en förståelse över gränserna. Under två dagar kommer därför 30 unga entreprenörer från Sverige, Finland och Åland med inriktning på att samlas i Stockholm måndag och tisdag för att delta i workshops, lära känna och inspireras av varandra.

Entreprenörerna kommer också att besöka de trendigaste samlingsplatserna för framtiden - Klarna, Spotify, Mojang, King och Skype. Även EPICenter, Stockholm House of innovation och SUP 46 kommer att besökas.

- Potentialen i att göra affärer över Östersjön är stor men ibland kan avståndet kännas längre än det faktiskt är. Under Baltic entrepreneurial meetup ges 30 unga entreprenörer från Sverige, Finland och Åland möjlighet att skapa nya kontakter för att underlätta samarbeten, säger Mathias Mellgren, projektledare på Företagarna.

Baltic Entrepreneurial Meet-Up arrangeras av Företagarna, Sveriges Ambassad, Ålandsbanken, Företagarna Åland, Finlands Ambassad, Finswe, Företagarna i Finland, Viking Line samt Fin Pro.

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.