Buss ska ge skjuts till företagarfrågorna i Almedalen

Företagarna finns på plats under Almedalsveckan för att lyfta de som skapar fyra av fem jobb. Du möter oss på seminarier och möten, såväl som på vägen från flyget till Visby.

Flygpassagerare på väg till Almedalsveckan som ser bussen med budskapet att fyra av fem nya jobb skapas i små och medelstora företag gör rätt i skynda fram. I alla fall om kostnadsfri transport till centrala Visby och chansen att inleda veckan på ett event med goda chanser till intressanta möten är något som lockar.

Företagarnas skyttelbuss tar nämligen dig som är intresserad direkt från flyget raka vägen till Österport i centrala Visby när Almedalsveckan inleds. Med våra bussvärdar samt politiker, opinionsbildare, representanter från fack och näringsliv som medpassagerare finns goda möjligheter till spännande samtal under resan.

Samma buss har hela våren varit grundbulten i den valturné som satt småföretagens betydelse för jobb och tillväxt på agendan över hela Sverige, och fört samman hundratals kommunpolitiker och företagare i dialog om företagsklimatet.

Än finns det platser kvar och det är först till kvarn som gäller. Bussen trafikerar sträckan Visby Flygplats – Österport under följande dagar och tider:

Söndag 1 juli

09:00 -13:00

14:45-17:20

Måndag 2 juli

Tisdag 3 juli

08:50 - 12:40

Läs mer om Företagarnas närvaro och aktiviteter under Almedalsveckan: https://www.foretagarna.se/almedalen

• patrik nilsson
  • #4av5jobb
  • günther mårder
  • analys och opinion
  • almedalen
  • almedalsveckan
  • regionkontor

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Våra medlemmar gör oss till en stark och trovärdig röst i maktens korridorer.