Företagaren nominerad till Svenska Designpriset 2014

Företagarnas tidning Företagaren är nominerad till Svenska Designpriset 2014 för den digitala tidningen Företagaren på webben.

– Det är otroligt kul att vår digitala tidning är nominerad. Vi har arbetat tillsammans med Some Guys och Sublime för att skapa en inspirerande läsupplevelse, berättar Caroline Antonsson, marknadsansvarig på Företagarna.

Företagaren gjorde digital premiär i april, något som efterfrågats under lång tid från många läsare som ville ha möjligheten att dela artiklar de läst och enkelt spara olika guider.

– Vi publicerar ett urval av reportagen från tidningen varje nummer, men vi har också lagt upp reportage och guider från tidigare nummer som kan göra livet som företagare lite enklare, berättar Moa Quist, vikarierande webbredaktör.

Projektledare från Företagarna för Företagaren på webben var Caroline Antonsson, marknadsansvarig och Lovisa Åblad, webbredaktör. Design och utveckling av Daniel Sjöblom (Some Guys) och Tommy Cronebäck från Sublime.

Redan den 8 september startar omröstningen på www.designpriset.se och hela design-Sverige får vara med att rösta fram vinnaren. Vinnaren presenteras den 2 oktober under den festliga prisutdelningen på Moderna Museet.

• företagaren
  • svenska designpriset