Företagarna är med och utser Sveriges företagsvänligaste ledarredaktion

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2017 09:21 CEST

Företagarnas vd Günther Mårder

Tisdag den 4 juli är Företagarna med och utser Sveriges mest företagsvänliga ledarredaktion.

Idagora är en sajt som samlar, kategoriserar och rankar ledartexter från liberala, centerpartistiska, moderata/konservativa och borgerliga ledarsidor utifrån hur många interaktioner de lyckas skapa i sociala medier. Varje år i Almedalen koras de ledarredaktioner som har lyckats skapa mest och bäst engagemang kring sina texter i olika ämneskategorier.

I år samarbetar Företagarna med Idagora för att lyfta företagandets betydelse. Företagarnas vd Günther Mårder kommer att vara på plats för att utse den ledarredaktion som har skapat mest engagemang i kategorin "Näringsliv och företagande".De tre redaktioner som är nominerats är (utan inbördes rangordning):

Dalarnas Tidningar - Kristianstadsbladet  - Östersunds-Posten

Evenemanget hålls i Region Västerbottens lokaler, Novgorodgränd 1, Visby den 4 juli kl 20.00-21.00. Ingen föranmälan krävs.

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.

Kommentarer (0)

Kommentera