​Företagarna har antagits som medlem i The European Confederation of Young Entrepreneurs

Det är med stor glädje Företagarna har antagits som medlem i The European Confederation of Young Entrepreneurs. Medlemskapet innebär stora möjligheter för alla de unga företagare som är intresserade av entreprenörsfrågor på Europanivå.

För oss innebär detta en ny möjlighet att kunna erbjuda våra medlemmar ett europeiskt nätverk för nya samarbeten, utbyte av erfarenheter och att skapa affärer. Det innebär även att vi kan samverka kring och driva ungdomspolitik på europeisk nivå, säger Mathias Mellgren, projektledare för Företagarnas unga nätverk.

Företagarnas unga nätverk består av 2 000 företagare under 35 år. Medlemmarna ges möjlighet att träffa andra unga företagare, utbyta erfarenheter och utvecklas genom utbildningar, resor och nätverksträffar. Genom Företagarnas kanaler ges också möjlighet till opinionsbildning i frågor som berör unga.

The European Confederation of Young Entrepreneurs samlar 40 000 företagare under 40 år med syfte att stärka förutsättningarna för ungt entreprenörskap i Europa. Medlemmarna är nationella organisationer för unga entreprenörer i Europa och angränsande länder. Organisationen arbetar aktivt med att sprida entreprenörskap i Europa. Detta sker genom nätverksaktiviteter och utbyten, samarbetsprojekt och erfarenhetsutbyte speciellt inom området utbildning.

Mer information:

www.yesforeurope.eu

www.foretagarna.se/ung

Mathias Mellgren
Projektledare Företagarnas unga nätverk
Mathias.mellgren@foretagarna.se

• entreprenör
  • entreprenösskap
  • europa

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.