Företagarna välkomnar Swedish Incubators & Science Parks

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2013 08:40 CEST

Swedish Incubators & Science Parks är har anslutit sig som nytt branschförbund hos Företagarna.
- Snabbväxande och kunskapsintensiva företag skapar många nya arbetstillfällen i Sverige idag. SISPs medlemmar är viktiga för landets internationella konkurrenskraft, därför är vi väldigt glada att de nu blivit medlemmar hos Företagarna, säger Elisabeth Thand Ringqvist, vd för Företagarna.

Swedish Incubators & Science Parks har 65 medlemmar som i sin tur företräder 5000 företag runt om i Sverige. Deras målgrupp är kunskapsintensiva och snabbväxande företag.

- Genom att nu bli ett branschförbund stärks relationen mellan SISPs medlemmar och Företagarnas regionala verksamheter. Därmed ökar utvecklingsmöjligheterna för många små och medelstora  företag runt om i Sverige. Vi ser också fram emot att utveckla kontakten mellan våra medlemmars regionala innovationsmiljöer och Företagarnas övriga branschförbund, säger Magnus Lundin, vd för Swedish Incubators & Science Parks.

Företagarna organiserar idag 29 olika branschförbund i vitt skilda branscher som med gemensamma krafter driver företagarpolitiska frågor som förenar dem med fokus på att förbättra företagarklimatet i Sverige.

För mer information, kontakta:
Kalle Larsson, pressekreterare
Andreas Strömberg, pressekreterare
telefon: 08-406 18 80
e-post: press@foretagarna.se

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation. Vår uppgift är att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vi erbjuder våra medlemmar juridisk rådgivning, förmåner och ett brett utbud av nätverk och event. Företagarna är medlemsägda, medlemsstyrda och partipolitiskt obundna. Vi finns över hela landet med 19 regionkontor och 260 lokala nätverk och mötesplatser.

Kommentarer (0)

Kommentera