Pressinbjudan: Företagarna om bankupproret i Jönköping

Välkommen på pressträff på fredag 22 februari med Företagarnas vd Elisabeth Thand Ringqvist som besöker Jönköping och träffar representanter från företagarinitiativet Bankupproret.

På pressträffen informeras om det dialogmöte som hållits under förmiddagen tillsammans med Landshövdingen,företagarna som startat Bankupproret, Företagarnas vd Elisabeth Thand Ringqvist, delar av länets riksdagsledamöter och länets bankdirektörer.

Syftet med mötet är att få igång en dialog med rikspolitikerna och bankdirektörerna om den allt svårare situationen för länets företagare. Tuffare krav och finansieringsvillkor gör det nästan omöjligt för företagare att växa eller överleva.

Bankupproret startades hösten 2012 av fyra etablerade företagare i Jönköpings län som tröttnat på bankerna agerande. I ett brev till finansmarknadsminister Peter Norman beskrev de problemet, men hans svar till företagarna var att ” För att få gehör för era frågor, synpunkter och förslag bör ni istället vända er till er riksdagsledamot.”

För mer information om Bankupproret, besök bromklossbort.nu.

Praktisk information för pressträffen:
Plats:   Restaurang Guvernören, styrelserummet, Vallgatan 3, JÖNKÖPING
Datum:  fredagen 22 februari 2013, kl. 13.15