Pressinbjudan - Nå framgång med proffsig styrelse - Per Nuder, Charlotte Strömberg, Mattias Miksche.

Tidigare finansministern Pär Nuder, styrelseproffset Charlotte Strömberg och IT-entreprenören Mattias Miksche delar med sig av sina bästa knep när Företagarna tillsammans med Styrelseakademien imorgon torsdag arrangerar ett frukostseminarium med temat ”Så blir ditt bolag framgångsrikt genom ett professionellt styrelsearbete”.

- För Företagarna är det självklart att arbeta för ett mer professionellt styrelsearbete. Många företag i Sverige når aldrig sin fulla potential och en av orsakerna är avsaknaden av ett organiserat styrelsearbete. Vi hoppas kunna inspirera många företagare till att våga tänka större, säger Günther Mårder.

Företagarnas vd, Günther Mårder, leder panelen.Panelen kommer att ge svar på frågor kring hur du kan få ditt företag att bli mer framgångsrikt. Vilka misstag ska man undvika? Och vilka genvägar finns?

Seminariet är ett av ca 50 events som genomförs under våren för att fira Styrelseakademiens 25-årsjubileum.

Datum: 25 februari
Tid: Kl 8.00–9.00.
Plats: Företagarna, Rådmansgatan 40
Vi bjuder på frukost från kl 7.30.

För mer information och livesändning:

Anmälan sker till:
Terje Frennefalk
pressekreterare Företagarna
Mejl: terje.frennefalk@foretagarna.se

Pär Nuder är idag är Senior Counselor vid den globala strategifirman Albright Stonebridge Group och styrelseordförande i Tredje AP-fonden och AMF samt rådgivare till riskkapitalbolaget EQT. Han får sällskap av Charlotte Strömberg, näringslivets mäktigaste styrelseproffs 2015 enligt Veckans Affärer. Hon sitter i styrelsen för bland annat Bonnier och Skanska. Mattias Miksche är vd för sajten Stardoll som lockar över 400 miljoner användare och är även styrelseledamot i Avanzabank och Dustin.

• analys och opinion
  • günther mårder

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat.