Pressinbjudan: Seminarium om bluffakturor 15/5

Välkommen till ett seminarium om fakturabedrägerier. Medverkar gör bland annat justitieminister Beatrice Ask.

- När sommaren närmar sig är det dags att uppmärksamma det brott som fakturabedrägerier är . Därför mycket glädjande att viktiga aktörer såsom Polisen, Skatteverket, Företagarna och Svensk Handel med flera inbjuder till ett viktigt seminarium, säger Elisabeth Thand Ringqvist, vd Företagarna

Fakturabedrägerier är ett allvarligt samhällsproblem och ett hot mot näringslivet. Seminariet belyser hur stort problemet är, hur utvecklingen ser ut, vilka som drabbas och vilka insatser som görs och vad som planeras att göras för att få bort problemen.

- Det ska bli särskilt intressant att få justitieministerns syn på saken och att få ta del av arbetet i aktuella utredningar på området, säger Lars Nordfors, chefjurist Företagarna.

Seminariet sker torsdagen den 15  maj  09:00-11:30 , SUMMIT, Grev Turegatan 30, Stockholm

Arrangörer: Företagarna, Svensk Handel, UC, Polisen, Skatteverket och Kronofogden.

Hela programmet finns att läsa här

Mer om bluffakturor, tips och guide, finns på www.foretagarna.se/sommar

Svensk Handels varningslista: http://www.svenskhandel.se/Varningslistan/