Sveriges mest företagsvänliga ledarredaktion – här är de nominerade

Varje år i Almedalen koras de ledarredaktioner som har lyckats skapa mest och bäst engagemang kring sina texter i olika ämneskategorier. För andra året i rad samarbetar Företagarna med Idagora för att lyfta företagandets betydelse.

Företagarnas samhällspolitiska chef Patrik Nilsson samt Eva Cooper kommer att vara på plats för att utse den ledarredaktion som har skapat mest engagemang i kategorin "Näringsliv och företagande".

Tre nominerade redaktioner

De tre redaktioner som är nominerade i kategorin är (utan inbördes rangordning):

Blekinge Läns Tidning
Smålandsposten
Kristianstadsbladet

Utnämningarna sker i Visby,  Novgorodgränd 1, tisdag 3 juli kl 17.30 i samarbete med Region Västerbotten. Den första halvtimmen visas slutet av Sverige-Schweiz på storbild och baren är öppen, därpå följer prisutdelningar.

Idagora är en sajt som samlar, kategoriserar och rankar ledartexter från liberala, centerpartistiska, moderata/konservativa och borgerliga ledarsidor utifrån hur många interaktioner de lyckas skapa i sociala medier.

Klicka här för att komma till anmälningsformuläret (obligatoriskt). Läs mer och hitta nominerade till samtliga kategorier på idagora.se.

Mer information och kontakt:

Eva Cooper, regionchef
Epost: eva.cooper@foretagarna.se

Hannes Mård, pressekreterare
Epost: hannes.mard@foretagarna.se

• analys och opinion
  • patrik nilsson
  • #4av5jobb
  • almedalen
  • almedalsveckan
  • opinionsjournalistik
  • idagora
  • eva cooper

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Våra medlemmar gör oss till en stark och trovärdig röst i maktens korridorer.