Nyhet från Forever&Ever -exklusiva kallor i begränsad upplaga till Sverige

Exklusiva kallor till Sverige!

Forever&Ever står för hållbart framodlade perenner och många känner nu igen de lila krukorna med underbara hortensior i olika färger. En spännande nyhet för i år är att Forever&Ever nu även kan leverera exklusiva och hållbart framodlade kallor (Zantedeschia) i olika färger och i en begränsad upplaga. Dessa kommer att kunna köpas på utvalda trädgårdscenter runt om i Sverige.

Kallorna är en helt ny produkt och vilka håller en kvalité utöver det vanliga. De kan placeras i trädgården eller i krukan på terrassen eller balkongen. Du kan njuta av dess underbara blomning i upp till hela två månader och ifall du klipper av blommorna kommer strax nya. Kollektionen kommer att finnas i åtta färger under 2017, röd, gul, lila, orange, svart, vit, rosa samt lila/vit.

Du känner lätt igen de särskilt exklusiva kallorna på de lila Forever&Ever krukor om 3 liter och vilka bär varumärket Forever&Evers logotyp. Det gäller dock att slå till snabbt slå till snabbt om du vill hinna köpa din kalla från Forever&Ever hos ditt lokala trädgårdscenter, eftersom de exklusiva kallorna bara finns i en mycket begränsad upplaga.

• Natur-, miljövård

• trädgård i kruka
  • kruka
  • pink
  • vinterhärdig
  • olika färger
  • odla
  • pris & utmärkelser
  • zantedeschia
  • trädgård
  • terrass
  • balkong
  • planta
  • perenn
  • exklusiv
  • forever&ever
  • kalla

Forever&Ever® är ett varumärke som ägs av Forever&Ever BV i Holland. Trädgårdshortensian togs först fram i Amerika, för att även kallare delar av USA samt vissa delar av Kanada skulle kunna få njuta av en blommande trädgårdshortensia. Forever&Evers trädgårdshortensior odlas sedan 2009 i bröderna Rob och John Jonkers plantskola i Elshout, Holland. Plantskolan satsar hårt på hållbarhet och miljö – vilket har gjort att de har blivit belönade med MPS GAP certifikat, MPS Socially Qualified certifikat en Greenlabel B. Plantskolan är numera ett av Hollands mest hållbara. De har bland annat reducerat användning av kemikalier med 50% och jobbar mot att få ner användningen av pesticider till 0%. De använder endast regnvatten och varje planta får exakt den mängd vatten den behöver – varken mer eller mindre. Forever&Evers hållbara framställning har bl.a. uppmärksammats av holländsk och tysk press.

Jessica Lyon

Presskontakt PR-agent Forever&Ever för Sverige och Danmark +46 (0)700 922669