Form/Design Center söker ny VD

Södra Sveriges tongivande mötesplats för form, design och arkitektur söker en ny verksamhetschef som vill leda och utveckla centret i framtiden. Birgitta Ramdell, nuvarande VD på Form/Design Center, går i pension till sommaren.

Form/Design Center drivs som en ideell förening och en självständig regionalförening inom Svensk Form. Verksamheten stöds av Kulturdepartementet, Statens kulturråd, Region Skåne och Malmö stad. I regeringens budgetproposition 2017 pekades Form/Design Center ut som en särskild mötesplats i södra Sverige för form, design och arkitektur och erhåller statliga medel för detta uppdrag.

– Regeringens satsning ger stora möjligheter att utveckla arbetet med att sätta södra Sverige på den nationella arkitektur- och designkartan. Huvuduppgiften för den nya VD:n kommer vara att skapa satsningar som ger avtryck för bransch, allmänhet, politik och akademi, säger Birgitta Ramdell, nuvarande VD på Form/Design Center.

Form/Design Center bedriver idag utställnings- och programverksamhet och initierar och driver utvecklingsprojekt. Huset rymmer även en butik och ett tidskriftscafé öppna för de cirka 120.000 personer som årligen strömmar genom den anrika magasinsbyggnaden vid Lilla torg i Malmö.

Sista ansökningsdag för tjänsten är den 11 februari 2018.

Läs annonsen här