Möt Sam Stigsson på Form/Design Center

23 mars – 28 april 2013

I Form/Design Centers butik spirar våren trots att den tvekar utanför. Som en del av denna hyllning till grönska och odling presenteras verk av konsthantverkaren Sam Stigsson med naturen som inspiration.

Möt Sam Stigsson på Form/Design Center fredagen den 22 mars kl. 13-14!

Sam Stigsson är konsthantverkare och jobbar i så olika material som betong, trä och papier maché. Han inspireras av naturen och gör mycket naturtrogna skulpturer. Bland hans alster kan man se bland annat koltrastar, fjärilar, paddor och harar.

Själv säger han så här: ”Man skulle kunna säga att man är en härmare. Jag gör något av material jag ofta hittar ute, gör om det till något som känns igen från mönster, fåglar eller annat jag sett”.

Sam Stigsson är medlem i Konsthantverkarna i Stockholm. Han utbildade sig vid Konstfack 68-72 och har ateljé både i Stockholm och Skillinge. Stigsson har medverkat i många samlingsutställningar, haft flera separatutställningar och gjort offentliga uppdrag.

Sam Stigssons konsthantverk kommer att finnas till försäljning i butiken.