Pressmeddelande -

En extra kontrollfunktion för att säkerställa att tjänstepensionen blir rätt är en av anledningarna till att Alfa Laval väljer FörsäkringsGirot som ny pensions- och försäkringsadministratör.

”Administrationen av de anställdas löner, tjänstepensioner och försäkringar är idag tidskrävande. Vi vill på ett smidigt sätt genom en extra kontrollfunktion säkerställa att vi betalar rätt premie för våra anställda och samtidigt få en smidigare hantering av tjänstepensionen. En stor fördel är att vi därmed kan få en bra överblick på de kostnader vi har för våra anställdas tjänstepensioner samt också spåra premieavsättningarna historiskt”, säger Malin Hederström, Employee Relations Partner på Alfa Laval.

I ett första steg ska FörsäkringsGirot genomföra en genomlysning av Alfa Lavals tjänstepensioner som resulterar i en överskådlig rapport av nuläget. Samarbetet med FörsäkringsGirot innebär framåt att avvikelser i rapporteringen av tjänstepensionen fångas upp genom en extra kontrollfunktion, vilket säkerställer att Alfa Laval har rätt månatlig tjänstepensionsavsättning.

”Vi kommer att spara väldigt mycket tid på att effektivisera våra processer kring tjänstepensionen med hjälp av FörsäkringsGirot. Vi har letat efter en samarbetspartner som kan hjälpa oss att ta ett helhetsgrepp kring administrationen av våra anställdas tjänstepensioner”, fortsätter Malin Hederström.

”Vi valde FörsäkringsGirot framför andra aktörer på marknaden för att de har en oberoende och beprövad lösning för att sköta administrationen av de anställdas tjänstepensioner och försäkringar” avslutar Malin Hederström.

Peter Hammaréus, Affärsutvecklare på FörsäkringsGirot
070-735 21 00 peter.hammareus@fgirot.se

Malin Hederström, Employee Relations Partner på Alfa Laval
070-921 76 74 malin.hederstrom@alfalaval.com

• försäkringsadministration
  • tjänstepension
  • försäkringsgirot
  • alfa laval

Om oss

FörsäkringsGirot erbjuder marknadsledande lösningar för pensions- och försäkringsadministration. Vår uppgift är att säkerställa våra kunders åtaganden till sina anställda genom att vara en oberoende aktör på marknaden. Vi administrerar våra kunders tjänstepensionsflöden som ett digitalt nav mellan våra kunder och deras försäkringsleverantörer. För oss är det viktigt att arbeta för en gemensam standard, full transparens och ett digitaliserat informationsflöde.

FörsäkringsGirot har mer än 20 års erfarenhet och vi är stolta över att ha fler än 800 nöjda kunder med 250 000 medarbetare. För mer information besök www.fgirot.se