FörsäkringsGirot lanserar inom kort Löneväxlingskollen

Löneväxlingskollen ger arbetsgivaren tillgång till en snabb överblick av företagets löneväxlingsprodukter, de anställdas tjänstepensionspremier och löner.

FörsäkringsGirot lanserar ett nytt systemstöd för löneväxling. Löneväxlingskollen hjälper arbetsgivare att hålla koll på de beloppsgränser som är viktiga vid erbjudande och förvaltning av löneväxling på individnivå. Utan stöd riskerar den anställde att förlora allmän pension och företaget sin rätt att göra skatteavdrag för tjänstepensionspremien.

”Bakgrunden till att vi började utveckla Löneväxlingskollen är att allt fler anställda väljer att löneväxla vilket skapar mer administration för arbetsgivarna. Idag finns inget system som arbetsgivarna kan använda för att få en bra överblick av företagets löneväxlingsprodukter, de anställdas tjänstepensionspremier och löner", berättar Per Rinman, Produktchef på FörsäkringsGirot.

Löneväxlingskollen lanseras i april men redan nu har FörsäkringsGirot ett antal kunder som använder sig av tjänsten.

”Innan vi erbjuder Löneväxlingskollen till alla våra kunder låter vi nu ett mindre antal av våra kunder använda tjänsten för att säkerställa att den lever upp till våra högt uppsatta krav på funktion och tillgänglighet", säger Per Rinman.

Per Rinman, Produktchef på FörsäkringsGirot
070-735 03 48 per.rinman@fgirot.se