Kalmar Husvagn & Fritid blir Forsbergs Fritidscenter no. 7

Forsbergs Fritidscenter öppnar sitt 7:e center i och med köpet av Kalmar Husvagn & Fritid. Ett väl etablerat företag som grundades 1982 av Leif Persson som även driver det tillsammans med sönerna Andreas och Martin. Företaget är bra beläget med fina lokaler i de centrala delarna av Kalmar och medarbetarantalet uppgår till 12 personer. Omsättningen ligger på ca: 120 milj/sek (2016).

”Kalmar Husvagn och Fritid har servat sina kunder lysande under sina 35 år i branschen och det kommer vi att fortsätta med. Anläggningen som ligger centralt i Kalmar ser vi som ett perfekt komplement till våra övriga anläggningar! Tillsammans med det fantastiska teamet i Kalmar och det geografiska läget kommer vi nu tillsammans med våra övriga center i Hyssna, Bjuv, Stockholm, Borlänge, Mantorp och Karlstad ännu närmare våra kunder” säger Christian på Forsbergs Fritidscenter i en kommentar.

”Äran att få vara en del av Sveriges, i vår bransch, största företag känns fantastisk! Vi får möjlighet att växa ännu mer och att ha en professionell koncern som backar oss i våra beslut känns betryggande. Nu spelar vi i den högsta ligan. Det har tagit oss 35 arbetsamma och lärorika år att nå hit och att vi nu får denna möjlighet är ett fint kvitto på att vi jobbat på rätt sätt.” säger Andreas Persson på Kalmar Husvagn & Fritid.

Forsbergs Fritidscenter i Kalmar kommer ha sin nyinvigning i samband med sin öppethelg i Påsk.

Forsbergs Fritidscenter är idag Sveriges största försäljare av husbilar och husvagnar, med en omsättning om ca 600 Mkr (2016). Bolaget grundades 1991 av bröderna Forsberg och 2011 gick Nalka Invest (tidigare Inter IKEA Investments) in som huvudägare. Företagets huvudkontor är beläget i västsvenska Hyssna mellan Göteborg, Borås och Varberg och är svensk distributör för: Hobby, Frankia, Concorde och Niesmann samt återförsäljare för Bürstner husbilar/husvagnar & Hobby husvagnar. På företagets sex center runt om i Sverige arbetar 90 medarbetare och det finns alltid minst 500 fordon i lager.