Pressinbjudan 24 maj: Unik möjlighet för Sverige att förbättra vård genom synkroniserad vårddata

Välkommen som journalist att delta i vårt lunchseminarium om vårddata imorgon 24 maj kl 11.45-13.15 på Karolinska institutet!  Hög tid att agera för en synkroniserad och digitaliserad vårddata för Sveriges patienters bästa.

Organisationerna i  Forska!Sveriges: ”Agenda för hälsa och välstånd” har gemensamt arbetat fram konkreta åtgärdsförslag riktade till regeringen, myndigheter och landstingen. På seminariet presenteras förslagen och vägen framåt diskuteras med politiker på regerings- och landstingsnivå.

Seminariet arrangeras av Forska!Sverige med tillsammans med Karolinska Institutet som värd.

Läs vår debattartikel i DN 6 maj här.
Ta del av vår rapport Vårddata - hög tid att agera här.
Ta del av programmet för seminariet här.

Föranmäl dig gärna till Ulrika Strömqvist, kommunikationsstrateg på Forska!Sverige, till mail ulrika.stromqvist@forskasverige.se eller via telefon 0705-61 96 19.

Välkommen!

Forska!Sverige är en oberoende stiftelse som verkar för att förbättra villkoren för medicinsk forskning och dess tillämpning. Stiftelsen har grundats av personer från olika delar av samhället: politik, vård, universitet, näringsliv, patientföreningar, kultur och fackföreningar. Forska!Sveriges vision är att medicinsk forskning och företag ska utvecklas i eller flytta till Sverige och att medicinska framsteg snabbt ska komma befolkningen till godo.