Frukostseminarium – om den nordiska vattenkraften

Vilken betydelse har den nordiska vattenkraften för miljön, samhället och energisystemet?

Fortums chefsekonom Simon-Erik Ollus presenterar den tredje rapporten i serien Fortum Energy Review som handlar om den nordiska vattenkraften, dess betydelse och vilka utmaningar vi står inför om vi vill utveckla vattenkraften för att möta ökande miljökrav och samtidigt möjliggöra ett helt förnybart energisystem.

Robert Andrén, chef för energienheten på Miljö och Energidepartementet kommer tillsammans med Mats Odell (KD), bl.a. med erfarenhet från minister poster och som ordförande för näringsutskottet och Mattias de Woul, programansvarig hållbar energi och klimat på Världsnaturfonden, att diskutera kraven på den nordiska vattenkraften och behovet av att utveckla den.

Frukostseminariet hålls den 18 novembers klockan 08.30-09.30 i World Trade Center, lokal Manhattan (ingång från Kungsbron). Kaffe och smörgås serveras från 8.00.

Anmälan sker till Ellinor.Denter@fortum.com senast tisdag den 17 november.

Välkomna!

Per Langer
VD Fortum Sverige

Birgitta Resvik
Chef för samhällskontakter Fortum Sverige

• seminarium
  • vattenkraft
  • miljö

Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Fortums verksamhet är inriktad på CO2-fri och effektiv el- och värmeproduktion. Företaget erbjuder även energirelaterade produkter och experttjänster till privatkunder, industrikunder och energiproducenter. Fortums huvudmarknad är Norden, Baltikum, Ryssland och Polen. Under 2014 omsatte Fortum (exklusive den sålda nätverksamheten) 4,1 miljarder euro och det jämförbara rörelseresultatet var 1,1 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 8 400 personer. Fortums aktie handlas på Nasdaq Helsingfors. www.fortum.se

Läs mer på www.fortum.se eller följ oss på Twitter och Facebook.