Jenny Engdahl ny kommunikationschef på Forum Syd

Jenny Engdahl har anställts som ny kommunikationschef på Forum Syd. Jenny kommer närmast från en tjänst som pressekreterare hos Socialdemokraterna.

-  Det här är en stor utmaning och ett mycket spännande jobb. Att arbeta för en rättvisare värld genom demokratiutveckling och fattigdomsbekämpning är något av det viktigaste och mest engagerande man kan göra. Dessutom är Forum Syd i en situation då man ska förnya sin kommunikation, roligare än så kan det knappast bli, säger Jenny Engdahl.

Jenny Engdahl har jobbat som pressekreterare hos bland andra Mikael Damberg och Carin Jämtin. Hon var tills nyligen tjänstledig från Socialdemokraterna för att arbeta som tf presschef på Lärarförbundet under 2012 års avtalsrörelse. Jenny är utbildad inom marknadskommunikation vid IHR och har en fil. kand i företagsekonomi.

Jenny Engdahl tillträder sin tjänst den 1 april.

Kontakt:
Annica Sohlström, generalsekreterare Forum Syd, 08-50637063,076-5510131
Jenny Engdahl 070-3632555

• demokrati
  • mänskliga rättigheter
  • forum syd

Forum Syd har fler än 160 svenska medlemsorganisationer och ett stort antal samarbetsorganisationer och nätverk världen över. Vårt fokus är att stärka det civila samhället i arbetet med demokrati och mänskliga rättigheter. Vårt arbete ger kraft att förändra.