Entreprenörerna avsnitt fem: Agneta Trygg – med mod och magkänsla

Entreprenörerna avsnitt fem: Agneta Trygg – med mod och magkänsla

I det femte avsnittet av dokumentärserien Entreprenörerna, får vi träffa Agneta Trygg, en sprudlande naturkraft till entreprenör som inte lämnar någon oberörd. Agneta berättar hur hon lyckades omvandla en smärtsam familjekris till en oumbärlig välgörenhetsstiftelse, hur empati kan fungera som en stark drivkraft och varför magkänsla är lika viktigt som ekonomistudier för dig som entreprenör.

- Jag behöver inte kunna allt men jag behöver våga, säger Agneta som tycker att hennes bästa egenskap som entreprenör är att hon tycker att ingenting är omöjligt. För att lyckas som entreprenör måste man ha tålamod, inte ha så stort sömnbehov och ha roligt, fortsätter Agneta.

Agneta Trygg har grundat en rad framgångsrika företag: konferensbolaget Summit, rekryteringsföretaget Inhouse och skrivbyrån Ladies Bureau. Men Agneta brinner framförallt för stiftelsen Trygga Barnen, som stöttar barn och unga i familjer med beroendeproblematik. Trygga Barnen grundades efter att Agnetas familj upplevt alkoholmissbruk och sveket som följer. Nu är Agneta i full gång med att starta upp stiftelsen Trygga Vuxna.
I det här avsnittet får vi även ta del av Agnetas karriärs största misstag och gör här ett exklusivt avslöjande om sin egen och Summits framtid.

I dokumentärserien får vi följa personerna som driver Sverige framåt, entreprenörer som har dedikerat sina liv åt att följa sina drömmar och som med passion bygger framgångsrika företag.

Med Entreprenörerna vill Founders Alliance förändra och bredda bilden av vad en entreprenör är, kan och behöver vara. Vi träffar både unga personer med nystartade företag och de som varit med ett tag och byggt upp sin verksamhet. Totalt är det fem avsnitt, som lanseras under juni och juli månad. Se avsnitt 5 här.

Linda Lundin, Marknadschef Founders Alliance
M: 0733-107 884
E: linda.lundin@foundersalliance.com

Agneta Trygg, Trygga Barnen